שאלות נפוצות
לאחר סיום הנסיעה, יש למלא את טופס הדיווח ביישומון. על מנת שהדיווחים יטופלו בצורה מיטבית יש להשתדל למלא את הטופס תוך 48 שעות אחרי הדיווח.
משיקולי המיזם והרצון לתת שירות לאזרח דיווחים שיעבור זמן רב ללא מילוי טופס, יגנזו ללא טיפול.
יש לשים את הפלאפון על מעמד לרוחב בלבד מכיוון שזה נותן זווית ראייה רחבה על הכביש ונותן לנו לראות את העבירה בצורה ברורה ומלאה.
יש לנו מספר מנגנונים שיתריעו לנו על שימוש שכזה. אנחנו מבקשים מהמתעד.ת להצהיר אם יש לו/לה היכרות מוקדמת עם המתועד. אנחנו איננו מאפשרים "מארבים", התיעודים נבחנים כך שרק מה שמצולם במהלך נסיעה שגרתית מועבר למשטרה. יתרה על כן, במקרים בהם נראה כי להתנהגות המתעד היתה השפעה על ביצוע העבירה, אנחנו לא עושים שימוש בתיעוד. עם זאת, עמדתנו היא שבעבירות חמורות זה לא רלוונטי. קרי: אם מישהו עקף באופן מסוכן בקו הפרדה רצוף אנו נשתמש בתיעוד.
לא. אנחנו לא מקבלים אחוזים מהתקבולים, השיקולים המנחים אותנו אינם בהכרח חופפים לטבלת החומרה המשטרתית כפי שזו באה לידי ביטוי בגובה הקנסות הנגבים לכל עבירה ועבירה. בחלק גדול מן המקרים אנחנו מוציאים "מכתבים על הדרך", המופנים רק לבעל הרכב המתועד ללא כל סנקציה כספית.
בשום אופן לא. בדומה לשיתופי פעולה רבים בין הממשלה לארגוני מגזר שלישי, מדובר בשיתוף פעולה המהווה מכפיל כוח לפעילות הממשלתית. מבחינה זו הדבר דומה לפרויקטים כמו המשמר האזרחי, משמרות קהילתיים או משמרות זה"ב.
אנחנו איננו אוכפים, אנחנו מסייעים לאזרחים להגיש תלונות אזרח במקרים בהם רואים לנכון לעשות זאת. . המיזם אף אינו יכול לבוא במקום המשטרה, שכן למתנדבים לא ניתנות סמכויות משטרתיות. מדובר באזרחים המעבירים למשטרה (באמצעות מרכז הבקרה והסינון) תלונת אזרח המטופלת על ידי המשטרה בהתאם לנהלים והוראות החוק בתחום זה כפי שהיא מטפלת בתלונות אזרח בתחומים רבים נוספים.
האפליקציה תוכננה כך שהפעלתה לא תהווה הסחת דעת. לכן ההקלטה היא רציפה, מרגע הפעלת האפליקציה בטרם תחילת הנהיגה. שמירת התיעוד בעת זיהוי עבירה מבוצעת באמצעות הוראה קולית או לחיצה קלה על המסך או באמצעות כפתור בלוטות' המוצמד להגה. רק לאחר הגעה למקום בו ניתן ומותר למלא את פרטי העבירה (שעות ואף ימים לאחר התיעוד) נדרשים המתעדים להוסיף פרטים בטופס ולהעביר לטיפול הבקרים.